Стосовно питання проведення тендерів ДП «Місцеві дороги Запорізької області» в умовах воєнного стану
Якщо говорити суто фінансово, відновлення доріг державного користування МІСЦЕВОГО значення відбувається коштом субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам.
Так, в умовах воєнного стану були внесені певні зміни. Проте вони не стосувались дорожнього фонду:
«Закон України від 15.03.2022 № 2134-IX:
- залишки субвенції з державного бюджету, які залишилися на 01.01.2022 року відповідно до законодавства (крім субвенцій зі спеціального фонду, зокрема, на ремонт доріг) можуть бути витраченими на заходи територіальної оборони, задоволення продовольчих потреб цивільного населення, евакуацію/вивезення/переміщення цивільного населення із місцевості, де ведуться бойові дії, та небезпечних територій у безпечні місця, зокрема на оплату транспортних послуг, пально-мастильних матеріалів, облаштування місць розміщення громадян, які у зв’язку з бойовими діями залишили місце проживання/перебування, оплату інших заходів, спрямованих на підтримку цивільного населення в умовах воєнного стану».
Стосовно необхідності цих робіт просто зараз:
Проведення тендера - досить тривала процедура. І вона потребує виготовлення проєктної документації, яка замовлялась ще минулого року.
Тендери проводяться задля того, аби якомога раніше почати роботи з відновлення доріг після того, як окуповані території будуть повернуті Україні. Так, як це зараз відбувається на Чернігівщині, Житомирщині та Київщині. І йдеться не про «латання ям». А про відновлення проїзного стану.
Також, в рамках стандартної процедури після проведення тендеру має відбутись підписання договору. І лише після початку робіт може бути прийнято рішення про авансування цих робіт. Нині, ані про початок робіт, ані про авансування - не йдеться!
Тобто гроші ніхто не витрачає взагалі. Триває суто документальна підготовка, аби не втрачати час на неї потім. Аби, люди з Василівки, Гуляйполя, Оріхова, Бердянська, Чернігівки та інших тимчасово окупованих населених пунктів не чекали на проведення зайвих процедур та «паперової тяганини».
*Фото ілюстративне з Житомирської області, де дорожники почали ремонтувати обстріляні авіаснарядами ділянки траси М-06 Київ – Чоп.