На дорогах місцевого значення заборонено пересуватись автомобілям фактичною масою понад 24 т
Вітчизняні правила дорожнього руху допускають максимальну фактичну масу автомобіля під час руху по автомобільних дорогах загального користування місцевого значення в розмірі 24 т. Та навантаженням на вісь автомобіля 7 т.
Фактично ж автодорогами місцевого значення рухається автотранспорт зі значним перевищенням дозволеного законодавством навантаження. Це призводить до знищення автодоріг загального користування місцевого значення, більшість з яких збудовані ще в 60-70-х роках минулого століття. Відповідно, вони розраховувались на менші навантаження і значно менший потік транспорту.
Також спостерігається тенденція збільшення інтенсивності руху великовантажного автотранспорту на тих автодорогах, де проведено роботи з ремонту покриття. В результаті зростають нарікання на стан автодоріг. І здебільшого вони лунають у бік працівників дорожнього господарства, праця яких завдяки недобросовісним перевізникам є марною.
Так в поточному році одним з найбільш проблемних напрямків є автодорога О081491 Пологи-Кінські Роздори-Андріївка-Нововасилівка-Бердянськ (стан окремих ділянок знищених перевантаженими авто - на фото). При цьому на замовлення ДП «Місцеві дороги Запорізької області» у 2020 році на цьому автошляху були відновлені ділянки загальною протяжністю 21,7 км. У 2019 - 4,7 км. У 2018 - 3 км.
ДП «Місцеві дороги Запорізької області» підкреслює, що наприкінці 2020 року автодорога О081491 Пологи-Кінські Роздори-Андріївка-Нововасилівка-Бердянськ, завдяки проведеним поточним середнім ремонтам, роботі з експлуатаційного утримання (ямковий ремонт асфальтобетонною сумішшю; аварійний ремонт суцільними ділянками та ремонт пневмоструменевим методом) перебувала у проїзному стані.
Нині покриття автодороги, зазнає пошкодження та руйнування завдяки інтенсивному руху великовагового транспорту, який рухається з кар’єрів, перевозить аграрну продукцію та інші вантажі, ігноруючи правила дорожнього руху та вимог температурних режимів. Тобто, робота проведена протягом трьох останніх років зводиться нанівець, завдяки інтенсивному руху перевантажених авто.
Якщо так триватиме й далі, дорога стане непроїзною вже найближчим часом. Адже, проводити будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення державним коштом в умовах подальшого тотального недотримання учасниками дорожнього руху вимог ПДР та нормативних документів є цілковито недоречним.
До відома:
28 червня 2021 року президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю» № 1534-ІХ, який Верховна Рада ухвалила третього червня 2021 року.
Документ покликаний законодавчо закріпити можливість автоматичної фіксації порушень габаритно-вагових параметрів.
Також закон розширює повноваження Укртрансбезпеки в частині здійснення габаритно-вагового контролю, зокрема надає їй право стягувати в судовому порядку плату за проїзд вантажівок, які порушують габаритно-вагові норми.
Крім того, документ встановлює відповідальність вантажовідправника як першої ланки у вантажних перевезеннях і значно посилює відповідальність автоперевізників за недотримання габаритно-вагових норм.